Bu Blogda Ara

4 Mayıs 2011 Çarşamba

Sana hoşçakal mı demeliyim yoksa hoşgeldin mi? Bilemedim..

Çok uzun yıllar önce tanımıştım Arman Kırım’ı.. İlk yeni dünyada strateji ve yönetim kitabını okumuştum. Sonra “Mor İnek” girmişti hayatıma ardından akıllanmıştı.. “Mor İneğin Akıllısı” olarak geldi. Ama sonra kitaplarını takip etmedim. Hürriyetteki Pazar köşesini okurdum ama çok da bilinçli okumazdım açıkçası.


Sonra Ayşe Arman’ ın röportajı ile tekrar girdi hayatıma. Yaşama olan bağlılığı, tutkusu ile hayran etti beni kendine. İşine olan, yemeğe olan aşkıyla.. Daha haftası gelmemişti ki acı haberini okudum tekrar gazeteden. Oysa şalteri indirmeye niyeti yoktu daha. İşi çoktu; yapacakları, gezeceği yerler vardı. Büyüteceği bir kızı vardı. Ama diğer yandan da demişti ki röportajında bu acıları yaşadığım için niye kızgın olayım ki ben hayatımı doludolu yaşadım. 57 yaşında kaç insana böyle bir hayat yaşamak nasip olur ki. Hayat bana bu kadar cömert davranmışken şimdi onu geri alacak diye kızgın olamam demişti.

Üzüldüm.. Çok üzüldüm vefatına.. Sonra ondan bana, kızıma bir hatıra kalsın istedim. İki kitabını daha aldım. Biri “Bana bir akıl ver hocam” bu kitabı aslında daha çok şuan için, kendim için aldım günümüz dünyasından örneklerle rekabette öne çıkabilmenin arayışı içinde. Umarım Masal’ ın seneler sonra bu tarz arayışları olmaz.

Diğeri ise “ Hayatın Tarif Kitabı” Hürriyetteki köşesinde yayınlanan yazılarının iki ciltte toplanmış haliyle. Açıkçası bu yönünü bilmiyordum bu kadar Arman Kırım’ın. Yazılarını da bu gözle okumamıştım hiç.
Yemek yapmayı seven, mutfak aşkı olan bir insan olarak bu kitapla yeniden hoş geldin hayatıma Sevgili Arman Kırım.. Keşke bu şekilde yeniden keşfetmeseydim seni ama yine de çok geç olmadan yakalayabildiğim için mutluyum..

Merak ederseniz eğer kitapla ilgili birkaç bilgi;

• İki cildin ilki “teknik, tarif ve malzemeler” ile ilgili yazılardan oluşuyor; ikinci ciltte ise “Şefler, geziler, fikirler ve gözlemler” yer alıyor.

• Kitap iki cilt olduğu ve bir çok tariften oluştuğu için resimli baskının maliyeti ve dolayısı ile kitabın fiyatını arttıracağı düşüncesiyle resimleri CD ile vermişler. 750 tane yüksek çözünürlüklü resim var.

• Önsöz kısmından birkaç not size;

 Ben, iyi yemek ve zevkli yaşam tarzının ayrıcalıklı elit bir azınlığa özgü bir şey olmaması gerektiği ve geçinme seviyesinin üzerindeki herkesin bu zevkten yararlanmasının mümkün olduğunu, o nedenle bu zevkle ilgili birikimlerin geniş kitlelerce paylaşılmasından yana oldum.

 Türk mutfağı yenileşmeli..

 .. Oysa teknik bilen bir aşçı her seferinde size doğru bir lezzet çıkartabilecektir. İşte bu düşünceyle ben yazılarımda ağırlıklı olarak pişirme ve mutfak teknikleri üzerinde durdum..

 İyi mutfağın çok temel iki kuralı vardır : İyi teknik bilmek ve iyi malzeme kullanmak..

 … Şunu da söylemeliyim ki, Avusturya’dan Peru’ya, Hollanda’dan Vietnam’a , ABD’ den İspanya’ ya kadar yayılan bir yelpaze içinde ünlü lokantaları anlatan başka yazar yok..

 Her zaman güzellikle kalın, hayatın içini doldurmaktan hiçbir zaman geri kalmayın.



Kitabınının sayfalarını her çevirişimde sana yeniden Hoşgeldin demek üzere şimdilik Hoşçakal sayın hocam ..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder